Sunday 18 April 2021

Emerald's Green warna pilihan...




Salam hijau - hijau Ramadhan..

Bukan mak kau hijau tapi "emerald's green" menjadi pilihan hati aku kali ni.Selalu sangat dengar orang carut mak kau hijau...walaupun aku tak paham apa kebendanya dengan mak kau hijau..pasni kita tukar carut tu "your mom emerald's green" dengar pon tenang jer kannn..hahahhahahaha.

Ada apa dengan hijau?Hijau menyejukkan mata,mewakili hutan2 simpan,segala nature mature ni semua..dan yang paling best..hijau melambangkan Islam,warna kegemaran Rasullulah s.a.w. dan warna syurga.(aku baca buku ya,aku tak main tembak jer).So far aku tak dengar lagi la neraka kaler dia hijau ka apa..api kalau konfem la merah oren kuning warna2 panas kan.

So aku memang suka hijau dari dulu,kalau boleh semua nak hijau.Tu salah satu sebab aku selalu beli seluar askar,hijau kannnn.Kalau bukak almari aku orang akan ingat aku ni askar pencen,spender pon hijau bhaii!Hahahahahaha (melawak sikit-toksah dok serious sgt lah haihhh)

Kali ni aku dengan beraninya cat bilik aku warna ni,selalu asyik kaler soft jer...bosan..1st time dalam hidup aku sebagai tukang cat azali aku tak pernah lagi pilih warna terang macam ni untuk dinding.
Ujian dia hadir bila aunty2 aku masuk bilik aku yang halfway siap,diaorang start complaint dah..sorang kata warna "Penjara",sorang kata warna "Wad Gila",pendek kata depa tak berapa berkenan la.Mana taknya,curtain aku biru bhaiiiiii!!Tapi Cikgu Zainab dan la selit kata Masjid Nabawi kubahnya Hijau ni la...hmmm tunggula siap nanti...lebih kurang Masjid Nabawi jugakla aku nanti buat.Nanti jangan dok mai silap solat ingat bilik aku mesjid sudah.Sabaq sat naaa

Apapun..aku rasa liat sungguhla bila cat untuk diri sendiri.Masa aku dok pi cat rumah orang,lain macam semangat dia..kenapa untuk diri sendiri rasa cam nak mampus???pelik kan.Aku rasa aku tau kenapa..
Tapi aku malas nak panjangkan kat sini.

Saja nak selit,bulan Ramadhan ni, 2x dah aku dengar orang panggil nama aku masa aku tidur..it feels so real dan aku siap jawab yaa...aku tak tahu apa..adakah malaikat?adakah aku disapa malaikat?
Atau daun ku sedang gugur di luh mahfuz?

Wallahualam...







No comments:

Post a Comment