Monday 29 March 2021

It's OKAY to say NO

 Salam Nisfu Syaaban semua..

Tahukah kalian..sometimes it s ok to say no!Nak tahu kenapa?because i've been "YES MAN" like for a such a long time.Uh uh..it is not good at all.Mulanya kau fikir dengan jadi "YES MAN" u will be loved,u ll be appreciated.Nope!Not at all.Sebab kan benda ni..aku tak berhenti menyalahkan diri sendiri,it's all my fault.Aku yang salah ajar manusia sekeliling aku bahawa dengan kau ni mudah,masa kau macam tak ada nilai.Now i'm gonna put a STOP on this!!!!

Inside me,i love to put a smile on others,it gave me satisfaction.Disamping mencari pahala buat bekalan di akhirat sana.Kalau aku tengok orang susah or sedih,aku memang tak tahan,i'd do anything in my power to help..but............then,people start to take advantage on you..they disrespect you,contohnya kau nak mintak tolong aku tapi where the f**k is your magic words~HELP????instead start bagi arahan pulak kat aku,kau datang sini..time ni..bla..bla... and so on.

Nowadays,manusia makin hilang common sense..thanks to this kind of people kalian berjaya buat aku jadi bukan aku lagi!Thanks for the lesson.

Buatlah baik sebanyak mana pon,kadang salah yang satu tu jugak kau ingat...itu lumrah manusia..but then i start changing the way of my thinking..Aku dah tak kisah lagi pandangan manusia kat aku,yang penting siapa aku disisi Allah swt,Dia sahaja yang tahu isi hati aku ni...busuk ke, tengik ke,suci ke,berlian ke!

So aku mula belajar say NO kalau aku memang tak larat nak hiburkan hati manusia diluar sana,walaupun ada sesetengah yang try manipulate to make me feel guilty,i just said-Nice Try!

So sesiapa yang hidup macam aku,please stop it dan buatkanlah diri anda itu lebih berharga..It is how you treat yourself matter!

Tata,mmmuaahhh!

No comments:

Post a Comment