Saturday 27 March 2021

Bumi bukan tempatku? Episode 2

 Aku memang tak nak hidup dah yang sebenarnya,dari dulu aku memang obses dengan kematian.Nasib baiklah aku ni dilahirkan islam.Nampak tak agama menyelamatkan aku.Kalau tak ada agama..dah lama aku arwah,entah2 aku arwah dulu sebelum mak aku.Kenapa aku cakap macam itu?Sebab i've been there where i'm about to take my own life..at the edge sangat2 dah.Masa tu aku rasa kosong gila!Sumpah weh kosong!2x aku suicide attempt tapi tak mati.Aku ni tak berani kelar-kelar ni semua sebab aku takut darah.So macam2 aku fikir,macam mana nak mati tapi tak sakit.Macam mati dalam iman gitu.So aku buat pandai telan 28 bijik punya panadol.End up kat hospital siap dapat kad psikiatri lagi.Tu masa umur 16 punya cerital.ah.Aku harap janganlah sesiapa lalui apa yang aku pernah lalui.

Bisikan yang aku ceritakan sebelum ini,macam biasa buat aku percaya yang tempat aku bukanlah di bumi ini diteruskan.So where should i belong?Ni lagi satu BPD traits yang buat aku meluat ialah "Overthinking".Aku pon kalau boleh tak nak fikir,tapi bisikan tu yang bising dalam kepala aku non stop!So kalau sesiapa yang kenal aku,diaorang selalu stress sebab aku suka dengar lagu kuat2 macam orang pekak.Tetapi orang tak tahu bila aku dengar lagulah bisikan tu senyap sat.Masa tulah aku boleh fokus benda lain.Contoh kerja.Namun begitu,tak kanlah aku nak dengar lagu 24jam kan...i just escape from time to time trying to live while dying inside!
Ada satu masa tu,aku cuba dekatkan diri dengan Allah,aku baca tafsir Quran,aku kaji tentang syurga dan isinya,sampai aku sanggup cari ada tak "Lamb Chop" dalam syurga.Ini bukan main2,memang aku cari sebab dalam Quran asyik cakap pasal buah jer,,tangkai anggur terjulur ketempat pembaringan rehat lah dan sebagainya.Takde pulak dia sebut pasal daging ke,nasik ke,bubur lambuk ke,so aku cari dan terus cari.Akhirnya aku jumpa jugak,tapi dia sebut tentang daging burung jer.Jadilah kan..hahahahaha.Macam konfem jer masuk syurga.Sebenarnya aku ada juga rujuk dengan ibu saudara aku,dia kata dalam syurga kita nak apapun boleh dapat.Lah yer ke...aku taktaulah samada ibu saudara aku tu tenant lama syurga ka macam mana,tapi dia jawab konfiden jer,so aku percayala.Yerla,dalam Quran asyik sebut bidadari jer,takderpon dia sebut bidadara ke,tak tahulah,aku ni mengaji alif ba ta pon sangkut,so tak adalah pandai sangat.Tapi aku yakinlah...aku kan beriman orangnya.
So kesimpulan Bumi bukan tempatku tu memang betul,inilah tempatnya aku dan korang semua singgah sementara jer..tempat sebenar kita di alam akhirat sana.Disini hanyalah tempat ujian kita.Lulus atau tak Allah swt saja yang tahu,so korang yang mana kaki rasuah tu cubalah try rasuah nak masuk syurga,agak2 lepas tak?Aku akhiri cerita ini dengan lagu "Sign Of Times-Harry Styles".
Bersambung...

No comments:

Post a Comment