Wednesday 31 March 2021

~frust~

 Salam sayang..

Hari ini ingin aku coretkan betapa sakit dan pedih hati ini bila sering saja aku ini disalah ertikan oleh teman2 dan ahli keluarga.Seringkali dituduh terlalu mengikut perasaan,penting diri,overthinking dan bermacam lagi!

Kurang 9 hari,genaplah setahun diagnos doctor tentang BPD aku ini.Aku yang tanpa malu2 share tentang penyakit ini dengan family dan teman2 rapat dengan harapan mereka akan lebih memahami,guess what?None of them ever heard about this!So am i!aku pon baru jer tahu.Bezanya segala simptom2 yang ada kat aku tu dulu aku tak tahu ada nama,contoh Black and White thinking,Manic Episode dan banyak lagi nama.Dulu orang panggil,hang ni suka buat keputusan semberono,pikiaq lebih pada orang,suka buat teruk,mintak perhatian,suka buat kesian and so on.Guess what,tu semua ada nama dia-yang aku tau depa panggil simptom!

Nak salahkan siapa bila sakit ni orang pon tak tahu,aku sendiri pon baru ja dok belajaq macam mana nak kawal dan sebagainya,tapi aku kecewa most of them yang mana tak boleh jadi madu,janganlah jadi racun!Even my family member tak validate penyakit ni,instead buat main,contoh,ada movie pasal orang gila kat tv,pastu dok bagitau,ha ni macam hang la mental!aku hanya mampu tersenyum saja.

Never mind,i dont blame you all.Benda bukan baru untuk korang jer,untuk aku juga.Cuma sekarang aku mintak maaf siap2 andai aku menyepi ke menepi ke sebab aku taknak korang plak stress dengan aku..Apa yang aku rasa,aku lalui,aku ja tahu..Aku taknak bazirkan tenaga lagi explain!Menyendiri lebih baik!!!Aku dan Tuhanku.


ciao!

No comments:

Post a Comment