Sunday 28 March 2021

Halkum siapa di tekak ku?

 Salam sayang buat semua..

Ingin rasanya aku berkongsi sedikit tentang gambaran bagaimana aku yang tulen perempuan tiba2 memiliki halkum.Tak perlu susah payah operation or whatever.

Alkisah di suatu malam yang dingin,lebih kurang jam 10.30mlm,aku terjaga dari tidurku.(jgn salah faham ya,aku ada masalah exhausted dgn ubat yang aku consume serta berat badan yang melampau,sebulan 2 ke 3 kali aku pasti pengsan dari pukul 4ptg hingga ke 5 or 6 pagi keesokan nya).So aku terjaga disebabkan migraine yang melampau disamping mimpi2 yang tak berapa nak indah.So bila aku terjaga,kepalaku sakit yang amat sangat,malangnya aku tak simpan ubat migraine,lagipun aku tak suka sangat makan ubat kecuali kalau dah rasa macam nak innalillah sangat2dah baru akan ku telan.So,aku pon carilah Tiger Balm,Minyak Cap Kapak dan yang sewaktu denganya.Habis kulumur sini sana tapi sakit tak berkurang jugak hingga membawak ke jam 2pagi.Jenuh berhempas di atas katil,tunggang terbalik gaya aku dengan harapan that pain will go away.Akhirnya aku terfikir mesin urut Ceragem milik ibu saudaraku di depan pintu bilikku.

Tanpa membuka mata,ku heret punggung beratku ke mesin Ceragem dan baring diatasnya.Ahhh sedap rasanya,dan ketika itulah tiba2 tumbuhnya halkum di dalam tekakku!Bukan sekadar tumbuh,tapi macam magic,tetiba jer ada rasa seketul di tekak dan yang paling best,halkum tu menyekat salur nafasku!Panik aku seketika..apa benda nih..Ya Allah nak mati dah ke aku ni???Namun mesin urut tu menenangkan aku,tetiba aku teringat kaunselor aku Corryn Choy yang tak jemu mengajar tips bagaimana mengawal BPD aku tu.Mindfullnes-being present,activate all your 5senses,aku bangun,buka mata,tarik nafas,hembus,relax...dan...............buwekkkkkkkkk.Muntah akhirnya.Yang keluar air saja..takdanya halkum ke,jantung ke..tyroid ke...tak ada apa!So itulah dia Panic Attack simptom pertama aku,sebelum ni lain simptom dia.

So,halkum tadi yang dipinjamkan 5minit oleh Allah swt tu dah hilang....baru nak angan2 bersuara jamal Abdillah tapi tak sempat.Jam 2.30pagi aku pon sleeping beauty semula..esok keja kannn.Itulah saja cerita halkum fantasi aku

Sekian. 


No comments:

Post a Comment