Wednesday 12 May 2021

Esok raya dah weyyyyyyyyy!!!


Salam 30 Ramadhan..

Apa khabar semua rakyat jelata?moga semua sihatlah hendaknya..pertama sekali aku nak tanya macam mana aku nak habiskan 5bekas punya kuih raya seorang diri memandangkan my aunty on special diet manakala aku plak badan macam telan yis..makin hari makin membengkak,gambar diatas hanyalah hiasan,tu entah bila punya gambar..(gambar nak pi interview keja gomen-gagal teruk siap nak pengsan)
Semalam aku dengan kawan aku pergi survey roadblock sekitar Penang dengan harapan ada jalan2 tikus untuk kami menyelit nak pi beraya rumah kawan yang tak berapa kerat saja ada.Kawan aku siap kaji kata kali ni Polis tukar strategi roadblock,tempat yang biasa buat deme ubah tempat lain.Deme buat ikat daerah dan mukim,pendek kata semalam 1,2 roadblock ja baru set up..so kajian kami kiranya tak menyeluruh la sebab hari ni baru polis naik lagi pondok baru.....pishaaaaannnngggg weyyyyy!

Aku ni nak kata kecewa sangat pon tak derlah jugak,sebab bila PKP duit aku memang jimat banyak.Kerja dari rumah,tak payah keluar lepak,baju raya pon aku tak beli,nak pakai baju tahun2 lepas tak muat...so macam tak ada beza,syukurnya ada Netflix.Boleh susun cerita apa aku nak nganga sampai muntah.

Kawan aku yang nurse tu kata (dia jaga wad ICU Covid),katil hospital pon penuh,memang patutlah dibuat PKP pon cuma cara pelaksanaan tu jer menyakitkan hati,patutnya bagitahu lebih awal seminggu dua,sumpah aku kesian dengan peniaga2 kecil,yang ambik order nasik la,kuihla,ada yang cancel,barang dah beli.Kesian.Masa nilah aku bersyukur sangat Allah swt permudah rezeki aku dapat kerja ni masa PKP last year.Interview online,exam online..nasib dapat.Fuhhhhh......

Lagi satu,bilik aku yang aku makeover jadi madrasah tu pon tak siap-siap lagi sebenarnya...aku gatal pergi lekat hiasan berat2 kat dinding last2 satu2 jatuh siap terkopek cat sekali.Hampeh betul.Nasib cat ada banyak lagi.So aku ada banyak masa untuk siapkan...

Apa yer lagi isu semasa nak sembang...hmm pasal Palestin ngan Israel.Semalam aku belek2 Tiktok jumpa 1 video ustaz ni,aku tak tau nama apa tapi dia kata ceramah dia 16 tahun lepas dia ada cakap pasal kiamat tak akan terjadi hingga ibadah Haji dihentikan.Apabila ibadah Haji ditinggalkan bermakna Yakjuj dan Makjuj sudah lama dibebaskan.Dia dah menduga "mereka akan mencari alasan atau mereka-reka suatu virus hingga semua dihentikan atas sebab kesihatan dan keselamatan"...perghhhhh dia cakap dalam video 16 tahun lepas.Memang pun dalam Al Quran dan bagitau tidak syak lagi cuma kita ni...hmmm termasuk aku la....masih alpa dan lalai...takkan nak tunggu matahari terbit dari barat?Uishhhh berat topik ni....bukan level aku nak bicara hal ni,tapi yang pasti Dajjal dah pon menjalankan serangan2 halus yang tidak kita sedari...takutnya aku....

Tak palah guys,aku tak jadi nak tengok Netflix...aku nak pi baca buku apa yang patut tentang Hari Kiamat,Alam Kubur dan sebagainya.

Sebelum aku akhiri,aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua umat islam,dan mohon ampun salah dan silap terkasar bahasa,terkasar penulisan...mohon maaf zahir dan batin.

Assalammualaikum.


No comments:

Post a Comment