Friday 28 May 2021

Bebaskan aku dari sifat amarah...


Salam...

Beberapa hari ni aku punya la stress sampai urat kening aku asyik berdenyut bergerak2 sampai aku rimas...nak stop tak boleh sebab dia sendiri dia...bukan aku yang buat dia..ishhh rimaihhh lah aihhh.Ni semua tak lain tak bukan stress lah punya pasal!

Aku ni tengah muhasabah diri lagi...aku anggap ini ujian untuk aku..Allah nak uji tahap sabar aku...tahap iman aku...sampai aku tercari-cari apakah jalan yang paling terbaik untuk aku lulus ujian Allah kali ini dengan cemerlang tanpa aku sendiri tersakiti atau aku menyakiti hati orang lain.Sumpah aku masih belum kuat untuk memaafkan..cuma aku harap sangat kalaulah aku ni benar dalam golongan yang teraniaya,aku harap Allah makbulkan doa aku,berilah balasan yang setimpal dan gandakanlah iman aku serta lindungilah aku dari sifat2 yang Allah murkai.

Aku marah dengan apa yang jadi...aku rasa diperbodohkan...dipergunakan..kalau ikut rasa marah aku ni...nak jer aku lepuk kawan aku tu...tapi dia kol dan mintak maaf berkali-kali...lagipun dia tengah stress sebab baru kehilangan ahli keluarga tersayang.Aku rasa sejuk lah jugak hati aku tapi aku masih buntu nak teruskan atau tarik diri.Aku takut sakit dan trauma aku berulang lagi.Nak buat apa sekarang nih?

Kalau aku tak maafkan,adakah disebabkan aku masih lagi terpenjara dalam rasa marah?Aku perlu marah untuk sedarkan dia..tapi untuk long term berkesankah?Adakah dia akan ingat dan tidak ulangi lagi?Ughhh confuse.....

Apa yang paling aku pasti sekarang bila kita marah,fikiran kita tidak waras,kata-kata kita semua yang keluar persis pedang yang bisa menghiris menusuk hati,dan sifat marah itu sesungguhnya amat dicintai oleh iblis dan syaitan.Sebab itulah diam lebih baik..Marah itu akan memburukkan lagi keadaan..

Ya Allah,sesungguhnya aku ni hambaMu yang lemah..lagi hina..Kau sajalah yang berikan aku petunjuk..ujianMu yang biasa ini juga aku sudah tidak mampu dan buntu..apatah lagi kalau Kau beri ujian yang lebih berat..lebih hebat...Kau sediakanlah aku untuk menempuh apa jua ujian dan rintanganMu Ya Allah Ya Kareem..Kau bebaskanlah aku dari sifat amarah,iri hati,sombong serta tamak..Kau jadikanlah aku diantara hamba2Mu yang bertaqwa..Kerna aku ingin bertamu di syurgaMu suatu hari nanti Ya Allah...Aminnnn


No comments:

Post a Comment