Wednesday 16 June 2021

Deja Vu

 Salam 16 June 2021,

"Your brain falsely perceives what's happening in the present as a memory, or something that already happened. This type of brain dysfunction generally isn't cause for concern unless it happens regularly. Some experts believe another type of brain malfunction may cause déjà vu."

Aku nak cerita pasal Deja Vu aku dimana aku kerap bermimpi pergi tempat yang sama berulang kali.Bertahun-tahun jugakla aku still boleh visit tempat tu...tapi bapak arhhh creepy wei bila mimpi tempat yang sama sedangkan in real life kau tak boleh nak imagine pon tempat tu wujud kah atau kau pernah nampak kat mana2.Tapi in my case aku memang tak pernah lihat atau pergi tempat macam tu melainkan hanya dalam mimpi-mimpi aku.

Tempat yang aku kata ni cantik sangat serta tenang lagi harmoni..dia ada laut...tapi kat laut tu..macam ada rumah taman...tapi atas pasir dan setiap rumah terpisah..maksudnya jiran sebelah rumah kau kena naik sampan or swim je baru boleh..takder ehh titi ke apa..tapi aku tak nampak satu manusia pon melainkan aku sorang jerlah..masa aku tengok tu aku pon tak tau aku atas sampan ke...terapung ke...tapi bukan pandangan dari atas..aku selalu mimpi laut yang takder2..rumah yang aku cakap tadi rumah kecik jer...tak perasan plak dari batu ke apa...tapi sumpah wehhh view dia memang lawa...macam kau pergi bercuti untuk tenangkan jiwa walaupun hanya dalam mimpi saja.

Lagi satu aku selalu mimpi aku boleh terbang...hat ni memang best...mimpi ni dari kecik sampai aku tua ganyut dan repeated...senang jer...aku just kepak2 tangan aku pastu aku melayang la kat udara...lagi tinggi dari langsuir yang dok terbang kat hutan2 kat Malaysia ni...bila aku stop kepak tangan aku macam burung tu....aku akan jatuh hampir nak langgar pokok2 macam dalam cerita Twilight tu...view dari atas memang cantik...aku tak perlu belajar jadi Pilot untuk dapat tu semua...aku cuma perlu tidur ja....sebab tu kadang2 aku rasa tak nak bangun jer sebab mimpi tu terlalu indah....

Aku pernah pergi pasar basah yang terapung di tengah laut...yang ni ada la manusia2 lain...orang biasa macam kita jugak cuma barang dagangan depa tu jer pelik2...ikan dia pelik...rumpai apa ntah lagi diaorang jual..tapi pendek kata aku tak pernah tengok la...semua cantik2 dan menarik serta memukau mata...aku rasa macam tak nak balik...tu baru pasar basah jer aku dah tak nak balik...korang bayangkanlah...suasana dia tu tak tergambar..tapi pasar basah ni aku pergi sekali jer...yang kerap aku pergi tu rumah taman atas laut tu...takder daratan ya..nak kata pulau..bukan pulau..macam orang tambak pasir sejemput tengah2 laut...entahlah...

Kalau nak cerita mimpi bab laut ni tak habis..mungkin aku memang suka laut sangat kot...ataupun tersampuk hantu laut.hehehhehehe..aku pernah mimpi aku lompat dari kapal terjun ke laut...pastu aku tengah berenang aku nampak kapal selam kot..pastu tetiba aku ada balik atas kapal tu...kapal pattern baru..takderlah macam yang Captain Hook naik tu...haaa macam Titanic...ke aku ni pengaruh filem banyak sangat???Tapi kenapa mesti laut???bukan hutan??bukit?Gunung?Deja Vu kah?ker Brain Malfunction?

Apapun...syukur aku dapat travel alam ghaib bermodalkan air liur basi dan taik mata saja...dah jom tidoooo sambil travel...

Gudnite...mmmmuahhhhhh!






No comments:

Post a Comment