Saturday 19 February 2022

Di benak si ...

 Benak

"..dan manusia diciptakan bersifat lemah.."
~An-Nisa Ayat 28~

dengan akal kurniaanMu
serta cacat cela diriku
aku mencari...

lopong dadaku
menelaah setiap inci
ujian yang katanya bersesuaian..
memilih arti agar kesampaian
sefahaman

kata mereka..
ianya berpunca dari hati..
titik buta penyakit segala penyakit
lubang tempat bisiknya si iblis
laknatullah
pergilah..pergilah..
pergilah..

...pencarian tidak berakhir disini..
aku impikan firdausi
aku cintakan mati
jeleknya cuma tidak aku rapi,tidak aku siapi
hadiah untuk bertemuMu nanti..
lantas kemana akan kau campak rindu padaMu ini?

"..wahai manusia yang mempunyai jiwa yang sentiasa tenang tetap dengan kepercayaan dan bawaan baiknya.Kembalilah kepada Tuhanmu dengan keadaan engkau berpuas hati lagi diredhai,serta masuklah engkau dalam kumpulan hamba-hambaKu yang berbahagia.Dan masuklah ke dalam syurgaKu.."
~Al-Fajr Ayat 27-30~

No comments:

Post a Comment