Thursday 9 June 2022

Durian,GoPro dan Ceciwi..


Bismillahirohmanirohim…

Tajuk kali ni lain macam kan…kita semua sedia maklum durian tu apa…GoPro tu apa…tapi Ceciwi tak semua tau….so aku nak perkenalkan lah ceciwi tu apa…..

Ceciwi tu adalah makhluk Allah jugak…makhluk Allah yang pakai topi sayoq kat video atas tulah nama dia Ceciwi…hhahahahahhaahha…pasai pa dia jadi ceciwi?

Al-kisah konon lepas menikah dengan KTM Duke hari tu..aku pon teringinlah nak mendokumentasikan video ride aku…Penang lifestyle..nak bikin panas orang-orang KL yg tak dapat makan durian terus dari kebun lah kononnya…aku pon beli lah GoPro…ingat senang macam handphonelah…rupanya aku tak reti guna.

Aku paksa adik angkat aku teman pi cari Durian Ang He (Udang Merah) yang konon kata sedap sangat tu..sambil buat video…punyala ceciwi baru dapat GoProla katakan…aku pon tekan rekod dengan konfiden dan gaya-gaya pro…kemain aku explain harga la,jenis durian la,sekali balik bila upload rupanya aku rekod dalam mode Timelapse..(tengok sendirilah hasil video tak jadi tu kat atas)

Kami memang tak larat gelak sebab dua-dua ngok..sudahlah adik angkat aku dengan konfiden pi mintak durian nama ‘Ang Kel’…main ikut dan dia jer sebut.’Ang Kel’ tu pakcik ang,aku dok marah dia…adoila…tapi kami tak dapat durian Ang He tu sebab laku keras,video ni kami makan durian Kung Po,tak mahal sangat Rm26 jer sebijik size S…hehhehehe dah macam baju plak.Lepas tu disebabkan ceciwi tak puas hati,kami pi plak next kedai nak cari Ang He..last-last dapat Musang King sebijik size L Rm110. Berkelip jugakla mata nak bayar…tapi bila makan…terus puas hati dan rasa berbaloi serta kami berikrar next kami makan durian lak tahun depan……hahahahhaahha…mau taknya harga durian dah macam harga emas…

So itulah saja kisah durian,GoPro dan Ceciwi…aku harap aku cekaplah hendaknya lepas niguna benda alah tu dan angan-angan nak ride pi Langkawi tercapai..

Aminnnnn

Syukran Ya Allah!

 

2 comments: